Kontrolni pregled vozila

Bez obzira da li ste nedavno uradili mali ili veliki servis ili pak obavili redovan tehnički pregled, poželjno je pred polazak na duži put uvek uraditi kontrolni pregled vašeg automobila.

Naša statistika govori da se tokom ovih kontrola kod svakog petog vozila detektuju problemi, koji bi mogli u kraćem vremenskom roku ili  posle svega pređenih 1000 kilometara da uzrokuju ozbiljniji kvar. Kod svakog drugog vozila uočavaju se manji problemi, za čije otklanjanje nije potrebno izdvojiti puno vremena.

Kontrolni pregled vozila, koji možete zakazati kod nas u servisu pokazao se kao najbrži i najpouzdaniji način da se brzo otkrije bilo koja neispravnost.

Ovaj pregled obuhvata kontrolu vitalnih delova automobila, svega što može da negativno utiče na vašu bezbednost tokom putovanja.

Poželjno je naš servis posetiti barem desetak dana pre planiranog puta, jer napominjemo ovo je kontrolni pregled vozila, na kojem se samo utvrđuje trenutno stanje vašeg vozila i da otklanjanje eventualnih nedostataka može potrajati dan, dva ili više zavisno od prirode problema.

Provera stanja pneumatika je nešto sa čim bi trebalo započeti svaki kontrolni pregled vozila. Kod pneumatika, koji direktno utiču na vašu bezbednost tokom dužih putovanja, prvo treba proveriti pritisak, a zatim obaviti i detaljniju vizuelnu inspekciju stanja. Nakon toga, potrebno proveriti gazeći sloj pneumatika, kao i da li su gume pravilno centrirane. Naravno, ne zaboravite da proverite i rezervni točak.

Provera kočionog sistema je od vitalne važnosti za bezbednost u svakodnevnom saobraćaju, a posebno je važna pre dužih putovanja.

Kočioni sistem je posle pneumatika najviše izložen trenju, pa mu je životni vek nekih 50.000 kilometara. Pored vizuelne provere stanja kočnica, diskova i pločica, svakako treba obratiti pažnju i na kočionu tečnost, koju prema svim preporukama treba menjati u vremenskom intervalu na dve godine ili posle najviše 60.000 kilometara.

Provera trapa – Trap automobila ima veoma važnu ulogu u kontroli i stabilnosti vozila. Ispravan trap osigurava dobru kontrolu i garantuje stabilnost, što umnogome doprinosi boljem subjektivnom osećaju u vožnji. Pored sigurnosti i stabilnosti stanje trapa utiče i potrošnju pneumatika, zato je pre svakog dužeg puta kontrola poželjna, ako ne i obavezna. Redovne kontrole treba raditi na svakih 15.000 kilometara .

Provera upravljačkog sistema, kao i hidauličnog ulja je sledeći korak. Kako se sistem sastoji od velikog broja elementa, koji se vremenom habaju,potrebna je redovna kontrola i zamena delova. I dok neke provere možete uraditi i sami, kada je reč o upravljačkom sistemu i hidrauličnoj tečnosti preporuka je da se to radi u servisu.

Provera nivoa ulja u motoru.

Kvalitet i nivo ulja u motoru je svakako na listi prioriteta prilikom svake provere. Suvišno je i napominjati značaj motornog ulja, a njegova uloga je višestruka.

Osim što podmazuje, štiti, čisti i hladi sve elemente kroz koje prolazi, od stanja ulja zavisi dugovečnost vašeg vozila.

O intervalu zamene ulja se često polemiše, ali je preporuka da se to radi prema uputstvu proizvođača, nakon pređenih 5.000 do 7.000 kilometara kod starijih vozila, odnosno od 10.000 do 12.000 kilometara kod novijih automobla, ili makar jednom godišnje, bez obzira na broj pređenih kilometara. Pored ulja, treba zameniti i filter ulja, čiji je posao da zaštiti motor od svih prljavština i nečistoća.

Provera akumulatora je, takođe, nešto čemu treba posvetiti posebnu pažnju.

Ukoliko se ne odlučite za zamenu zbog dotrajalosti, proverite jačinu struje u akumulatoru, kao i sve instalacije (kleme). Prilikom ispitivanja akumulatora se po nepisanom pravilu testira i stanje alternatora, što je takođe preporučljivo proveriti pred polazak na duži put.

Provera rashladnog sistema i rashladne tečnosti je takođe u vrhu ove liste.

Rashladni sistem nadgleda i reguliše temperaturu motora u vozilu, čime sprečava pregrevanje motora. Tokom dužih putovanja leti, a usled viših spoljašnjih temperatura, veoma je važno proveriti stanje rashladnog sistema, odnosno nivo rashladne tečnosti u hladnjaku.

Pored toga, pred putovanja treba proveriti i gumena creva, koja vremenom usled visokih temepratura postaju kruta i pucaju.

Preporučuje se zamena rashladne tečnosti posle pređenih 30.000 kilometara ili dve do tri  godine.

 

Provera svetala i svetlosne signalizacije bi treblao da obuhvati kontrolu kratkih i dugih, pozicionih i stop svetala, zatim dnevnih svetala, pokazivača pravca, rikverc svetla, svetla za maglu i svetla registarskih tablica.

S obzirom da se tokom dužih putovanja desi da neka od sijalica strada uvek bi trebalo imati koju u rezervi, a to važi i za osigurače.

U servisu Nišauto grupe možete u svakom trenutku uraditi kontrolni pregled vozila, a tradicija duga skoro pola veka, stručnost našeg kadra i opremljenost najsavremenijim alatima garant su kvaliteta usluge i što ja najvažnije Vaše bezbedne vožnje.

Za Vaš Auto – Nišauto!

Podeli:

Pročitaj još: